HTML

A guszta manguszta

Ahogy Liza látja a világot. Célom, hogy a tapasztalataimat, élményeimet megosszam veletek, és ezáltal elgondolkodtassalak és sokszor megnevettesselek titeket. Az élet sokszor nem úgy alakul ahogyan azt szeretnénk, de a lényeg, hogy mindenből hozzuk ki a lehető legjobbat. Álljunk pozitívan a dolgokhoz, merjünk újat kipróbálni és ha nem sikerül valami ne keseregjünk rajta sokáig, hanem álljunk fel, és haladjunk tovább. Az élet túl rövid!

Friss topikok

Linkblog

Budapest-Eindhoven-Prága-Bari-Taranto-Bari-Budapest

2013.05.26. 11:23 lószúnyog

Azaz 4100 km repülés, 3 ország, 4 város, 41 óra alatt...fényképes beszámoló

Kellemes júniusi nap hajnalán becsekkolás, hajtóművek beindítása és irány Eindhoven.

Eindhoven gyönyörű város. Szebbnél szebb szürke betonépületek tarkítják a három-négy emberrel telizsúfolt tarka nyüzsgős utcákat. Ez a fotó összefoglalja az összes látnivalót, szóval ha ezt láttátok láttatok mindent :-)

Több órát gyalogoltunk a városban, gyakorlatilag körbe és körbe a belvárosi részben. Embereket alig láttunk, nem értem hol tartják őket! :-)

Miután felejthetetlen órákat töltöttünk el tartalmasan ebben a pompás városban, visszabuszoztunk a repülőtérre, hogy indulhassunk Prágába.

Prágában nagyon szívélyes volt a fogadtatás, kivonult a (majdnem) teljes Alkotmánybíróság :-) A repülőtérről busszal mentünk a metró végállomásig, onnan pedig metróval a városközpontba. Prága majdnem olyan szép mint Budapest.

IMG_2254.JPGMondom...

De ott pingvin légió őrzi a várost :-)

A várnegyed gyönyörű...Rengeteg a turista, az egész hangulat magával ragadó.

Prága olyan város ahol mindenki megtalálja a maga számára kedves látnivalókat. Engem elsősorban az vonz, hogy saját magam fedezzem fel a várost. Nem vagyok híve a múzeumlátogatós, és a nevezetességeken végigrohanós, minden helyen lefotózkodós természetű városnézéseknek. Felszállok egy tetszőleges buszra, villamosra és közben figyelem az embereket, épületeket. A város hangulatát szeretem megragadni, amit leginkább úgy lehet, hogy beülök egy eldugott kis utcában lévő kocsmába, leülök a folyóparton egy padra és figyelek. Ilyenkor készülnek egyébként a legjobb fotók...és érnek olyan élmények ami steril környezetben, a turista-útvonalakon talán sose.

IMG_2283.jpgÉs ezek a prágaiak is azt hiszik, hogy a gulyást ők találták fel. Gyalázat! :-)

Miután megnéztük Prágát-ily módon- és közben az est is leszállt, az éjszakai szállásunk felé vettük az irányt, azaz a repülőtérre :-)

Reggel 4:45-kor terveztünk felébredni, ezzel nem volt gondom, főként, hogy tíz percekre sikerült csak elaludnom. Annak ellenére, hogy a repülőtéren éjszakáztunk, mégis sikerült majdnem lekésni a gépet :-) Ez művészet, kérlek. De legalább megvolt a reggeli torna ugyanis a csekkolás után futottunk. Saját csúcseredményeinket akkor kezdtük el döntögetni, amikor meghallottuk cseh kiejtéssel bemondva neveinket, hogy azonnal menjünk a kapukhoz. Amikor már megláttuk a kaput, és az ott türelmetlenkedő személyzetet, elfogott a röhögés. Közben meghallottam, hogy valaki van a hátunk mögött (olasz kármokodás lehetett). Egy egész olasz familia rohant mögöttünk, babakocsikkal és gyerekekkel felfegyverkezve. Hát ez kéééész! :-) Miután már rajtunk kívül mindenki beszállt a repülőbe, és már az utasokat szállító busz is elment aludni, egy kis mikrobusz jött értünk. A sofőrje olyan ideges volt, és olyanokat káromkodhatott csehül, hogy öröm volt hallgatni így is.:-) Úgy vette be a kanyarokat a kisbusszal, hogy majdnem kiestünk az ülésből. Éreztük a törődést. Nagyonis!

Miután az utolsó (!) utasok is megérkeztek (micsoda emberek vannak, ejj), felszállhatott a repülő. Az út gyönyörű volt. Bariban a repülőtérről busszal mentünk be a városba, kb. másfél órás volt az út.

Azután megérkeztünk Bariba....

Bari hangulata magával ragadó. A meleg levegő és a pálmafák már a repülőtéren mámorító volt. Bariba érkezve a  sok autó, motor és ezek rendszertelen közeledése, kiabálások, dudálások tagadhatatlan dél-olasz hangulatot teremtettek. Rájöttem, hogy a közlekedési lámpák igazából csak zavarják a közlekedőket...Nagy hatással ugyanis nincsenek senkire, azok jelzései. A színes épületek, színes ruhákba öltözött vidám emberek, finom illatok, színes kirakatok és a nyüzsgés magával ragadó.

Bár Bari sem utolsó dél-olasz városnak, én mégis délebbre szerettem volna menni, ezért felültünk egy vonatra, és leutaztunk Tarantoba.

34.jpgA vonat légkondis volt, nagyon tiszta és szép, és ehhez viszonítva nem is volt drága. Tarantoba kb. másfél óra alatt értünk.

Taranto egy kis dél-olasz város. Kevés turistával, szerintem rajtunk kívül nem is volt. Ez tipikusan az a hely amit ha behunyod a szemed és dél-olaszországra gondolsz megjelenik előtted. Nagy hőség, árnyék alig. Gyönyörű tenger. Kőből épült kis sikátoros utcák, bennük felül a kihúzott kötélen száradó ruhákat fúj a meleg nyári szél.

Félmeztelen kisgyerekek szaladgálnak mezítláb az utcán, félmeztelen férfiak üldögélnek olcsó műanyag székeken az utcán és a napi bevételen osztozkodnak (gondolom a behajtásból, védelmi pénzekből vagy uzsorakamatokból befolyt összegeket) :-)

Taranto után visszavonatoztunk Bariba, és a délután további részét az ottani kis utcákon cirkálva töltöttük.

6 óra körül a buszmegállóban felszálltunk a rossz buszra, de szerencsére még mielőtt elindult volna észleltük és átszálltunk a megfelelőre, így végül ki is értünk időben a repülőtérre, és onnan Budapestre :-)

Nos, mikor indulsz Bariba? ;-) Andiamo, andiamo! :-)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.